Miért nem mered magad sminkelni a hétköznapokban? 4.rész
A tökéletes natúr smink elkészítésének rejtelmei

Miután megtanultad az előző részből, hogy mivel és hogyan használd az alapozódat ( https://minden-ami-smink.blog.hu/2021/05/07/miert_nem_mered_magad_sminkelni_a_hetkoznapokban_3_resz ), nézzük meg milyen színeket is tudunk alkalmazni a hétköznapjaink során a szemhéjunkon, ajkainkon. Először is azt kell tisztáznunk, hogy egy átlagos napról van-e szó, lesz-e valami fontos találkozó, ahol tökéletesen kell kinéznünk vagy csak boltba megyünk épp a szabadnapunkon!? Ha boltba mész, akkor lehet nem is teszel fel még alapozót sem, de ha teszel is fel, nem szükséges a szemhéjpúder vagy egyéb különlegesebb smink vagy kiegészítő. Persze, ha te szeretsz mindig csinosan felöltözni bárhová is mész, akkor elengedhetetlen ehhez egy natúr smink elkészítése. Így lesz teljes az összkép. Ha rajtad van egy blúz és egy szoknya, akkor ez bizony kívánja a sminket, mert számomra enélkül olyan hiányos a kinézet... azt fogom érezni, ha rád nézek, hogy félig öltöztél fel, mert sietni kellett és valamit lehagytál a kapkodásban. Inkább akkor ne is öltözz fel túl csinosan, mert akkor nem lesz ez az érzés. Magamon is így érzem nyugi. Ha szoknyát húzok, akkor kötelezőnek érzem az alapozó felrakását, legalább egy spirállal. Farmerhez már nem érzek ilyen kényszert. :) Érdekes dolog ez... lehet csak én gondolkozom ilyen furán.

 

img_20210410_115833.jpg

 

Ha a nap folyamán lesz egy fontosabb üzleti megbeszélés, ebéd vagy randi, ahol jól szeretnél kinézni, de csak annyi sminkkel, hogy alig látszódjon rajtad és inkább csak ápoltnak tűnj, akkor érdemes kitanulnod, begyakorolnod hogyan tudsz elkészíteni egy tökéletes natúr sminket. Ha kiválasztottad az alkalomhoz illő ruhádat, cipődet, kiegészítőket, akkor azok mindenképpen passzoljanak a sminkedhez, vagy a sminked hozzájuk. Egy natúr sminknél mondjuk nem sok színt fogsz használni, de ilyenkor előtérbe kerülhetnek az élénkebb színű rúzsok, amik nagyon jól ki tudják egészíteni az aznapi viseletedet. Pl egy piros száj biztos egy magabiztos üzletasszony/nő kinézetét fogja kelteni. Szóval, ha annak akarsz látszani, tanuld meg a piros rúzs előnyös használatát, amivel magabiztosabbnak érzed magad.

A szemhéjadra válassz valami világosbarna, barackos, púder rózsaszínes, bézses árnyalatot. Általában matt színeket hétköznapra. Viszont nagyon pici fényes csillogás még belefér, de csak nagyon pici, ahogy a napfény rásüt és éppen hogy megcsillan rajta. Szemzeruzára is szükséged lesz, de semmiképpen nem a feketére, mert attól nem szolidan fogsz kinézni egy üzleties megjelenéssel. Barna árnyalatot kenj fel a natúr színeidhez, hiszen nem feltűnő parti sminket készítünk, csak magabiztos, ápolt megjelenést. Tudod megfelelően használni a szemceruzát? Ugye nem éles vonalat szoktál vele húzni? Maximum, ha tusvonalat készítesz vele. Tudsz szép tusvonalat készíteni? Azt ugye tudod, hogy nem minden szemptípusúnak áll jól a tusvonal? Sajnos sokszor inkább elcsúnyítja a sminket, ha nem megfelelően van megrajzolva vagy nem áll jól az adott szemformához. Láttam már pár ilyet... nagyon érdemes megtanulni a helyes használatát. Nekem jól állt még néhány éve, míg a szemhéjamon lévő ráncok rá nem hajoltak... most már megtörik az ívét, így sajnos be kell lássam, nem szabad használnom. Pedig gondolhatod, hogy én is szeretném... sőt én a színes tusvonalakat is imádom... de ezeket már csak rajtatok tudom kiélni és használni. Vagy max itthonra felkenhetem és rájöhetek újra és újra, hogy utcára már nem előnyös a használata. Akkor viszont nézzük meg mi az előnyös! Hétköznapi viseletre nekem már a barna, elfüstösített ceruza az előnyös. Sőt, a szemceruzákat csak így használjuk mindig, ha nem kerül fel szemhéjpúder a szemünkre! Csak finoman bánjunk a feketével! Nem szép vastagon felkenve, olyan, mintha egy ovális kört rajzolnál a szemed köré, gondolj csak bele...

 

img_20210328_150512.jpg

 

Ezen a képen egy olyan smink készült, ami natúr, de egy üzleti ebédre, vacsorára tökéletes. Ugyan nem került fel erős rúzs, de azért, mert a modell egyénisége nem engedte meg. Ő nem szererti az erős sminkeket, de a szemét azért egy nappali sminknél hangsúlyosabbra készítettük, emiatt megelégedtünk egy szájfény használatával kiegészíteni. Ehhez már túl sok is lenne egy erős rúzs hétköznapra. Bár persze ez is egyéniség függő, ki milyet szeret. Az első képen viszont rajtam tényleg csak natúr színek vannak, nagyon vékonyan feltéve, szinte alig látszik. Rúzst azért nem kentem, mert németórára mentem épp és a maszk alatt végig beszélni órán rúzzsal, hát nem lett volna túl kényelmes. Helyette a körmömre vittem fel színt. De látod, az élénk szín a kabátomhoz, valahol mégis megjelent, hogy az összhang meglegyen. Nekem fontosak a kis apró részletek. Hétvégén is neon sárga rövidnadrág volt rajtam, ugyanolyan színű felsővel... hát elhiheted, hogy bokazokniban is ugyanolyan színt húztam fel a sportcipőmhöz. :D Szóval, ha rikító ruhás embert látsz az utcán valahol, aki figyelt az összhatásra, akkor az lehet én vagyok! ;)

Kedvet kaptál már te is, hogy kipróbáld? Én gondolatban felkentem a púder rózsaszín szemhéjárnyalatot a mozgó szemhéjamra, míg a hátterébe egy picit sötétebb barnát... megrajzoltam a barna szemceruzával a szempillatövem, picit elsatírozva és feldobtam a spirált.... Ha felkapok hozzá egy fekete blúzt és egy fekete bőrszoknyát, akkor mindneképp egy élénkebb rúzst kell használnom hozzá, mert csak így lesz teljes az összhatás. Ez lehet bordós árnyalat is vagy valami rózsaszín. Érdemes próbálgatnod a rúzsokat és a szád formájának megrajzolgatását. Különben sosem tudod meg milyen gyönyörű szád is lehetne egy csodálatos árnyalatú rúzzsal. A keskeny szájat érdemes picit növelni optikailag, csak a természetesség határán belül. Ehhez pedig sok gyakorlásra van szükség, nem fog menni elsőre, se másodjára.. hogy az tökéletes legyen. Én is mindig kísérletezek a sajátommal és a színekkel, melyik áll jól. Végül mindig az összképen múlik, hogy melyik szín fog tökéletesen állni hozzá.

Szólj bátran, ha tudok segíteni ebben, most májusban minden workshopomat 50% kedvezménnyel érheted el! Ezen a két oldalon találod a lehetőségeket:

https://www.facebook.com/beresprokopaliz/events

https://www.facebook.com/beresprokopaliz/services

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minden-ami-smink.blog.hu/api/trackback/id/tr216528828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Sziasztok! Alíz vagyok, megszállott sminkes! Kreatív, színes és őrült vagyok.

Friss topikok

">

Messenger

süti beállítások módosítása