Szeretnél kontaktlencsét viselni? Te sem mered? Hidd el, nálam jobban nem félhetsz tőle! Viszont ha nekem sikerült leküzdeni, neked is menni fog!
Küzdd le a kontaklencse használat iránti félelmeidet

Lassan 1 éve használok kontaktlencsét, előtte évekig szemüveges voltam. Sőt több, mint 20 éve kellett volna folyamatosan szemüveget használnom, de gyerekkoromban nem tudtam elviselni. Zavart az iskolában, nem is állt jól, úgyhogy inkább hanyagoltam. Ekkor mondjuk csak 0,5-ös volt mindkét szemem és a táblát nem láttam teljesen tisztán. Aztán teltek az évek és szerencsémre tizenév alatt minimálisat romlott csak a szemem. 30 éves korom felett kezdtem el szemüveget használni, ekkor az egyik szemem 0,75-ös, míg a másik 1-es volt. Ekkor már gáz volt, hogy a túloldalra nem mertem visszaköszönni annak, aki rám köszönt, mert fogalmam nem volt, hogy kicsoda.... sőt a szembe sétáló emberek arcát is csak homályosan láttam több méterről, főleg fáradt szemekkel... így megadtam magam a szemüvegnek. Beletörődtem.... és azért is, hogy ne tűnjek annyira bunkónak amiért nem köszönök vissza az utcán. Vajon hányan vagyunk így ezzel? Ugye, hogy nem csak én?

Sokan irtózunk a szemcsitől, pedig ha találunk egy kényelmeset, ami még esetleg jól is áll, akkor az öltöztetni is fog bennünket. Én rátaláltam és imádtam is, egy ideig... egy fekete keretes, kicsit cicás formájú szemüveg. Viszont ez sem tetszett, ha csinosabban öltöztem fel. A szemüveg karaktere meghatározza, hogy milyen stílusú vagy... ehhez a szemüveghez lazán lehetett öltözni, felkötött hajjal, és sportos vagy valami farmeres hétköznapi viselet állt jól hozzá.

No igenám, de közben sminkes lettem! Itt jött a bibi, mert feldobok egy extrém sminket, ami tök szuper... DE a szemüveg elrontja az összképet teljesen... a fene egye meg... egy idő után kezdtem nem szeretni a szemüveget, mert nem állt jól hozzá a színes sminkem. Egy beauty sminkkel semmi gond nem volt. Sőt volt olyan erősebb smink is, amihez nem állt rosszul, csak a smink erősségét tompította le, ami engem szakemberként nagyon zavart. :(

Így én, aki mindig rosszul volt attól, ha valaki megmutatta, hogy muslica ment a szemébe és vegyem ki... hogy inkább elájlultam volna tőle.. szóval én, aki nem tudott közelről 37 évig a szemgolyóra nézni csak fél méterről, sminkelés során is... (de akkor sem a szemgolyót nézem).... szóval én, akit elkapott a hányinger, szédülés és minden, amit el tudsz képzelni, ha megláttam a szememben lévő ereket....KITALÁLTAM, HOGY márpedig ÉN KONTAKTLENCSÉS LESZEK!!!

 

eres_szem.jpg

                                                          kép forrása: www.informed.hu

 

Ezt a sminkes szakmának köszönhetem! Ezt az eltökéltséget, hogy a szép smink miatt, már csak akkor is eldobom azt a félelmemet, ami 37 évig végigkísért és igen is HOZZÁ FOGOK NYÚLNI A SZEMEMHEZ, ha törik, ha szakad!! Na gondolhatod, tavaly nyár elején kitaláltam, elhatároztam magam és nem tántorodtam el tőle. Úgy voltam vele, ha ezt a számomra nagy dolgot meg merem lépni, akkor utána bármit! :D

Így mentem is az optikába lencsét próbálni... azt gondoltam, hogy majd csak behajítom a szemembe, aztán mehetek is a dolgomra... persze már, ahogy azt én elkpépzeltem....

Szemvizsgálat után kaptam egy próbalencsét, ez már 1,25-ös volt (de ez is 5-6 év után lett erősebb, mint a korábbi szemüvegem). Elmagyarázták szépen, hogy kell berakni a lencsét, és hogy nézni kell a tükörben a szememet, ahogy behelyezem a lencsét. ATYAÉG!!! EZT JÓL MEGGONDOLTAM??? NYÚLJAK A SZEMEMHEZ? ÉN??

Nem volt visszaút, remegő, izzadt kézzel elkezdtem próbálgatni... betenni a szemembe. Állandóan törölgettem a kezem, mert csúszott és mindig elengedtem a szemhéjam vagy rápislantottam a lencsére, reflexből vagy félelemből. Egyik kézzel fel kell emelni a szemhéjat és kifeszíteni, míg a másikkal lehúzni az alsó szemhéjat és közben beröppinteni a lencsét. :)

 

img_20210601_090103_resized_20210601_090634613.jpg

 

Aha... ez pont így ment nekem is... kb sírva fakadtam az idegtől, a rosszullét kerülgetett.... úgy tűnt, hogy legalább fél óra eltelt, mire beszenvedtem az elsőt.... az örömtől majdnem felordítottam, hogy az egész üzletben hallják, hogy én, Alíz, beraktam az első kontaktlencsémet.

A másik szemembe ezután viszonylag könnyen be tudtam helyezni. Ok, kipróbáltam, szuper jól láttam vele. Pár percig bent volt, aztán közölték, hogy jó, akkor kivehetem. Rendelnek nekem és mehetek pár nap múlva érte. Miiii? Vegyem is ki? Ne már!!! Azt persze senki nem mondta, hogy kivenni sokkal nehezebb lesz, mert hogy pont akkor kell megérintened a szemgolyódat. Jáááááj!

Anyukám és unokahúgom pedig kint vártak az üzletben 1 órát rám, mire én végigzongoráztam ezt a szösszenetet egy belső helyiségben... úgy volt otthagyom az egész üzletet a fenébe és hazamegyek próbalencséstől, mert úgy éreztem soha nem tudom kivenni... nagyon nehéz volt hozzányúlni, ráérezni, mit is kéne csinálni. Na meg a tükörbe a szememet nézni közelről, hát tenyérizzasztó egy dolog.... közben szegény optikus hölgy ott ült mellettem, próbált ő segíteni, de inkább csak hátráltatott azzal, hogy nézi, mit szenvedek. 20 perc alatt talán ezt is megszültem és megrendeltem a lencséket.. még ezek után is... persze fogalmam nem volt róla, hogy fogom őket otthon, egyedül használni, de eltökéltem, hogy HASZNÁLNI AKAROM, AKÁRMI LESZ IS! A legrosszabb esetben az volt a tervem, hogy bemegyek a sürgősségire, hogy szedjék ki nekem, ha én nem tudom. :D

 

img_20210527_091636.jpg

 

Na végül meglett az új kontaktlencsém, BOLDOGSÁG ÉS IZGALOM! Egész könnyen be tudtam tenni a szemembe otthon, de amikor arra gondoltam, hogy majd nap végén ki kell szedjem, akkor elkapott a rosszullét. Sőt azt sem mondta el senki, hogy az első alkalmaknál előfordulhat kisebb rosszullét, idegesség, mert a szemem nincs hozzászokva a lencsékkel való látáshoz. Így nem tudtam miért vagyok irtó feszült az első napokban, amikor csak 1-2 órája voltak betéve. Aztán az agyam hozzászokott az intenzív éles látáshoz és utána nem volt gond, gyorsan megszerettem őket és azóta is imádom.

Persze az első 1 hónap megpróbáltatásai a kivételkor megizzasztottak, sokszor 1 óra hosszáig eltartottak és a rosszullét kerülgetett mindig közben. Míg végre kiapasztaltam, ráéreztem a technikára és most már alig pár perc alatt megvan a művelet, a tisztítással együtt. Sőt van, hogy 2 perc az egész. Ezt egy szűk évvel ezelőtt el sem hittem volna, hogy ez majd pont nekem így fog menni. A lényeg számomra az volt, hogy ne nézzem a tükörbe a szemem, így nem lettem rosszul. És nem is úgy szoktam berakni és kivenni. Persze addig belenézek, míg széthúzom a szemem, de utána már máshol van a tekintetem és megoldom így is tökéletesen.

Így ha te is ezen gondolkozol, hogy szeretnél lencsét, de nagyon nem mered, akkor csak bíztatnálak, hogy ha nagyon szeretnéd, akkor csináld! Nálam jobban nem félhetsz tőle! Már pedig, akkor neked is menni fog!

Szívesen segítek bárkinek, ha szüksége van tanácsra, bíztatásra:

itt megtaláltok: https://www.facebook.com/beresprokopaliz

A bejegyzés trackback címe:

https://minden-ami-smink.blog.hu/api/trackback/id/tr616572054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12 Mandala 2021.06.02. 01:16:20

Fu, nekem nagyon rég óta van. Általános 8 osztály óta talán?
Nekem tükör sem kell már hozzá, annyira rutin. Amikor eg kiveszem, akkor én nem úgy csinálom, ahogyan tanítottak, hanem két oldaláról összecsippentem, és úgy a szemgolyóhoz se kell hozzáérni.
Mondjuk szerencsére engem nem zavar, ha hozzá kell érni.

Én most kettő éve küzdök az, itteni optikussal egy új lemcse miatt. Képtelenek azt kérni amit mo dok nekik.
Egy jó tanács. Ha nem érzed tutin akkor menj vissza, mert nem csak a lencse dioptriája, hanem az átmérője, gorbulete is sokat számít.
Ha bent van a lencse és sűrűn úgy érzed hogy elmozdul, vagy homályos (nem azért homályos, mert nem jó a dioptria, hanem olyan mi tha parasodna, vagy ilyesmi) akkor a gorbuleten kell változtatni.
Rettenetesen fontos.

Glitter makeup and bodypainting 2021.06.02. 09:25:39

@12 Mandala: Akkor te már nagyon gyakorlott, rutinos kontaktlencse viselő vagy. Na ha ezt tudtam volna 1 éve, akkor téged zaklatlak a kérdéseimmel. :)
A kezdetekhez képest már én is úgy érzem, hogy a "kisujjamban" (vagyis inkább a mutatóban, mert azzal teszem be a szemembe) van a mozdulat. :D Persze azért még kell a tükör, biztos, ami biztos. Bár, ha nem lenne kéznél a tükör, szerintem meg tudnám oldani anélkül is már.

Ahogy bent van a szemembe, nekem nagyon kényelmes. Általában csak arról veszem észre, hogy használom, hogy élesen látok. Bár volt, hogy otthon véletlenül felvettem a szemüveget is, mert filmet akartam nézni.... de rájöttem, hogy valami nem stimmel, mert eddig jól láttam, de most már nem... akkor tudtam, hogy bent van a lencse.. amúgy elfelejtem sokszor.

2 félét használtam már, igazából annyi a különbség köztük, hogy berakáskor az egyik normális és könnyű betenni, a másik meg annyira durván lány, hogy összevissza hajlik az ujjamon és inkább az ujjamra akar tapadni a szemem helyett. Viszont a szememben már egész nap nem is érzem a helyét vagy, hogy ott lenne... simán 12 órát is lehet velük bírni. Nagyon megszerettem őket.

Múltkor körömmel szedtem ki, és annyira gyenge kis anyag, hogy észre sem vettem, hogy beszakítottam a szélén kb 1mm-t. Másnap ahogy használtam, éreztem, hogy szúrja a szemem. Pedig szabad szemmel alig volt látható a szakadás rajta. Na ment a kukába, mert az bizony használhatatlan lett.

Na meg volt, hogy a tusvonalat húztam és persze hozzáértem a lencséhez... aminek kék lett a széle.. és persze, hogy vízálló volt a gél, amivel festettem.... így néhány órát úgy viseltem a lencsét, hogy kék volt az egyik széle kicsit.... :D Oda kell figyelni sok mindenre, főleg, ha sminkelünk vele. Erről is írok majd.

Sziasztok! Alíz vagyok, megszállott sminkes! Kreatív, színes és őrült vagyok.

Friss topikok

">

Messenger

süti beállítások módosítása