Készítsd a zsebkendőd, mert garantálom könnyeket csal az arcodra a svájcban élő magyar lány története
Interjú Horváth Andreával

Küzdöttem a könnyeimmel, ahogy írtam ezt a cikket. Andi válaszait olvasva elérzékenyültem. Nem volt könnyű élete és hatalmas bátorságról, erőről, kitartásról tesz bizonyságot, hiszen már sokadjára talpra állt, és alig van még 30 éves a fiatal hölgy.

 

img_1418.jpg

 

Jöhet a kérdezz-felelek? Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan került egy romániai magyar lány Németországba, majd Svájcba? Érdekel ki miért indul a körmös szakma irányába? Horváth Andrea történetét olvashatod most ezekkel a témákkal kapcsolatban.

- Milyen út vezetett Svájcba?

- ,,Mint a többsége az embereknek, fiataloknak, nagy álmokkal, célokkal, vágyakkal indul neki a külföldi életnek vagy csupán az anyagi javak gyarapìtása a célja. Én pont ennek ellenkezőjeként jutottam ide ki, ismételten Svájcba. Nem álmokkal tele, hanem inkább mert nem volt választásom, lépnem kellett a lelki békém meglelése miatt.
2015-ben már próbáltam egyszer szerencsét mezőgazdasági munkásként, ahol az adott körülmények elviselhetetlenek voltak számomra. Akkor azt mondtam ,,én soha többet nem szeretnék  külföldre menni,,.
Eleinte sikerült újra kialakìtani az életem, de aztán egy ismerősöm munkát ajánlott Németországban. Hezitáltam, átgondoltam, nem fogadtam el. Aztán jött a bűntudat, hogy elszalasztok egy kìnálkozó lehetőséget, ami talán sose tér vissza, ìgy aztán igent mondtam.
Felszolgálóként dolgoztam 2,5 évet, ami alatt sikerült a német nyelvet elsajátìtanom.
Boldog voltam, nem voltak anyagi nehézségeim, megteremthettem magamnak mindent, segìtség nélkül, fejlődtem és felnőttem. Örömmel töltött el a tudat, hogy valamilyen formán visszasegìthetem a szüleimnek a támogatásuk, kis mosolyt csalhatok az arcukra. Nekik a boldogságuk az volt, hogy engem is boldognak lássanak.
Minden ment a megszokott kerékvágásban addig a napig, amikor az életem a feje tetejére állt. Sajnálatos módon elhunyt az életemben a legfontosabb és legmeghatározóbb személy az ÉDESANYÁM.
Innentől kezdve kezdett az életem lefelé haladni a lejtőn. Úgy éreztem, hogy kistesómnak és édesapámnak kell a támogatásom, ebből merìtettem én magamnak is erőt, harcolni a mindennapokkal. Hazaköltöztem, hatalmas űrrel a lelkemben, hogy legalább akim még maradt, azokra vigyázhassak. Úgy hajtsam le a fejem minden nap, hogy ők jól vannak a történtek ellenére, amennyire lehetett természetesen.
Telt, múlt az idő, eközben nem jutott időm magammal foglalkozni. Próbáltam Édesanyám helyettesìteni, kisebb- nagyobb sikerrel. Borzasztó nehéz időszakon mentünk keresztül, és ez nem volt elég. Jöttek más próblémák, amik teljesen felemésztették, és a család lassan kezdett felbomlani. Más nézeteket vallottunk, nem értettünk egyet sok mindenben, ìgy elkellett költöznöm otthonról.
Ekkor sokadik gondolkodás után úgy döntöttem, hogy nekem nincs veszìtenivalóm, mindegy merre megyek, nincstelennek, hontalannak éreztem magam.
A nyelv miatt esett a választásom Svájcra, na meg az anyagi oldalát is néztem.
Belevágtam, döntöttem és indultam! De hogy hova? Ismerős nem nagyon volt, ìgy egy hazabeli adott nekem egy szobát, ahol lakhatok mindaddig, amíg munkám lesz.
2 hét alatt munkám nem volt, hiába tudtam a nyelvet. Ekkor került az életembe a párom, aki mára már a vőlegényem. Sokat nem vártunk, összeköltöztünk, munkát is találtam gyorsan.
Kezdett egyenesbe kerülni az életem, mikor szóba esett a családalapìtás."
img_1416.jpg
- Miért a körmös szakmát választottad? Mi fogott meg benne?
- ,,Szembesültem azzal, hogy idekint kissé hideg a svájciák hozzáállása a családot illetően. Külföldiként egy keresetből megélni és gyereket nevelni nem lesz egyszerű feladat.
Ekkor tudatosult bennem, hogy muszáj lesz valami szakmát elsajátìtanom, hogy legalább is kis időre a gyerekemmel itthon maradhassak.
Próbáltam már a szépségipar különböző ágazatait, volt ami tetszett, de nem tudtam benne fejlődni. Ìgy került szóba a ,,körmös szakma,,.
Ez volt az amihez fogalmam sem volt, hogy kell, hogy álljak neki. A párom bíztatására belevágtam, olvasgattam, tanultam Youtubról stb, kezdtem megszeretni..."
img_1338.jpg
- Milyen az oktatás itt Svájcban? (a körmös szakmában)
- ,,Hivatalossá akartam tenni, bizonyítványt akartam, emiatt beiratkoztam egy tanfolyamra, amelyet egy magyar hölgy oktatott.
Sajnálatos módon átvert. Szinte semmit sem tanultunk vele, csak pénzkidobás volt. Csalódott voltam, de folytattam. Mai napig folyamatosan képzem magam , jelenleg online oktatásban veszek részt. Szép lassan jöttek modellek akiken gyakorolhattam, és ők mai napig a vendégeim. Pár hónapja kezdtem el intenzìvebben dolgozni ebben a szakmában, a  3 műszakos állásom mellett.
img_1322.jpg
- Itt a nyár a nyakunkon..., mit gondolsz milyen színű körmöket fognak kérni a vendégeid? Illetve te miket tudnál nekik javasolni erre a szezonra?
- ,,Nem könnyű, minden vendég kérése egy kihìvás! Tudjátok jönnek a ,,Pinterest,, képekkel, én meg fel vagyok készülve, de nem egyszerű.
Igyekszem mindenki igényét kielégìteni. Mindenkinek saját stìlusa van, az enyém: ,,legyen csillámos,,. Nem igazán követik a trendeket, nehéz is lenne mivel sokak munkahelyén nem megengedett a műköröm, így nagyon elmegyünk egy natur irány fele, ahol néha néha csillan meg valami Andikás
Hálás vagyok, hogy nem adtam fel a nehézségek ellenére, és biztatok is mindenkit rá, hogy mindig van választás, kinek ezért, kinek azért, de merjünk hinni magunkban."
img_1401.jpg
Andi története egy kis ízelítő, hogy így is lehet élni külföldiként külföldön. :) Illetve, hogy mindig minden esetben fel tudunk állni a padlóról, ha azt mi is akarjuk! Mert az a legfontosabb, hogy te akarj felállni! Más nem akarhatja helyetted! Neked is ezt kívánom, higgy magadban és mindig menj tovább a megkezdett úton! Akármi is keresztezi azt, hisz ez "csak" egy próbatétel, hogy az UNIVERZUM tudja, biztos megérdemled azt a jót, amit neked szán! ;)
A körmös szakma is biztos változatosabb lesz Andi életében is a későbbiekben, ahogy bővül majd ügyfélköre és át tudja váltani a körmözést főállásra. Tuti, hogy jönnek majd azok a vendégek is hozzá, akik csillámot és színeket is kérni fognak! Hisz Svájc nem a natúr színek országa, hanem a különbözőségeké, ahol a rengeteg nemzet, gondolkodás és ízlés megfér egymás mellett! Úgyhogy hajrá Andi, sok sikert kívánunk mi is Neked a továbbiakban!

A bejegyzés trackback címe:

https://minden-ami-smink.blog.hu/api/trackback/id/tr216509224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Sziasztok! Alíz vagyok, megszállott sminkes! Kreatív, színes és őrült vagyok.

Friss topikok

">

Messenger

süti beállítások módosítása