Miért nem mered magad sminkelni a hétköznapokban? 6. rész
Natúr nappali alig smink

Múlt héten megmutattam milyen egy számomra normális hétköznap, a pasztell színekkel. (https://minden-ami-smink.blog.hu/2021/05/21/miert_nem_mered_magad_sminkelni_a_hetkoznapokban_5_resz)

Most lenne kedved kipróbálni velem a sminkelést? Legyen most ez egy natúr nap! ;) Megmutatom hogy néz ki egy nappali smink, ha natúr színeket használok benne.

Mai sminkeszközeimet az alábbi képen láthatod. Jajj meg ne ijedj és el ne hajítsd a telefonod vagy géped, hogy jólvan, akkor inkább hagyjuk a fenébe a sminkelést... Sminkesként csak ennyire tudtam leredukálni a sminktermékek használatát. Mivel nálam kéznél vannak ezek, így miért ne használjam őket? Természetesen kevesebb dologgal is meg tudod oldani. Viszont én ezekkel fogom bemutatni neked a nappali sminkem, javaslatokkal együtt, hogy mit mivel fogsz tudni helyettesíteni.

 

img_20210527_105419_resized_20210527_105856207.jpg

 

Az alapozást már tudod, így folytassuk a szemhéjjal. A kabuki ecsettel vittem fel a világosabb árnyalatot a két alapozó közül.

Tehát az alapozó már fent van rajtam, és most jöhet a szemhéj készítése. Az alapozást, kontúrozást és ezek fixálását a fenti világosabb-sötétebb alapozóval és - ott bal oldalon hátul - a 3 színű púder palettával  oldottam meg, a melléjük helyezett ecsetek segítségével.

Szemhéj alapnak a két szemhéjpúder paletta közötti kis tégelyes krémes alapot használtam, amibe fixálni tudtam a natúr színeimet. Ezt ujjbeggyel is simán fel tudjuk tenni. Vigyázz, ne csíkozódjon be, ne várj túl sokat, hogy meg ne száradjon. 

Nappali sminkeknél nem kell túlgondolni, kiválasztunk 2 színt, egy sötétebbet és egy világosabbat. A sötétebb kerül a háttérbe a mélyítővonalba, szépen eldolgozva, nem pedig egy csíkban. A nagy szemhéjpaletta egyik középbarna színét választottam háttérnek, ahol az ecsetet is láthatod. Ez az ecset tökéletes a szép és egyenletes, satíros felvitelre. Ha nincs ilyen ecseted, akkor próbálkozhatsz az ujjaddal is óvatosan vagy a palettákhoz kapott kis applikátorral is. A lényeg, hogy igyekezz minél jobban eldolgozni a szélét, főleg felfelé a szemöldököd irányába. Még fülpiszkálóval is tudsz picit törölni belőle, ha sok lett vagy satírozni rajta, hogy szebb legyen. Ezt a lépést láthatod ezen a képen:

 

img_20210527_105056.jpg

 

Következő lépésként jöhet a másik, a világosabb natúr színem. Mivel a nagy palettában csak fényes világos árnyalat található, így segítségül hívtam egy másik palettát, amiből egy matt krém szín került a mozgó szemhéjamra, azaz a szempillám feletti részre. Ez már egy építő ecsettel, amivel bele tudom tapogatni a szemhéjalapomba a port. Ezt az ujjaddal is meg tudod tenni, de a két szín találkozását próbáld meg nem élesen hagyni, hanem összedolgozni, amennyire tudod.

Ha világos szempillád van, mint nekem, akkor mindenképp használj a szempilla tövébe szemceruzát. Barnát, a hétköznapokban. Ezt ne éles vonalként hagyd meg, hanem picit satírosan húzd meg azt a vonalat. Ezzel is a természetesség szépségét fogod növelni a tekintetednek. Ezt a ceruzát picit alulra is be kell rajzolni, a szempilla tőbe, amivel kiemeljük a szemet, de csak természetesen, itt is satírozva, nem pedig éles vonallal. Én csak a szemem külső sarkába dolgoztam be vele, mert az én szemformámnak ez áll jól. Szóval próbálgasd, hogy áll jobban, mert nem feltétlenül kell végig behúzni az egész szemed alá azt a vonalat.

Ha fekete a hajad, szempillád, akkor természetesen próbálkozhatsz a feketével is, de csak nagyon finoman, nem erősen. Majd próbáld ki a kettő közötti különbséget, nézd meg mit mutat a barna, és mit a fekete. Kíváncsi vagyok mit fogsz látni. Írd meg hozzászólásban, ha van kedved! ;) 

Jöhet a spirál is alulra, felülre is természetesen. 2 réteg, mert én így szeretem!

Erről pont a héten írtam egy cikket, hogy miért is... olvastad? (https://minden-ami-smink.blog.hu/2021/05/25/hany_retegben_hasznald_a_szempillaspiralod_1_2_vagy_netan_4_retegben)

 

img_20210527_105142.jpg

 

Kezd alakulni az emberi formám... igaz? :) Spirálozás után megrajzoltam a szám szélét, de csak rózsaszín, a szám színével egyező ceruzával és ajakápolót kentem fel. Használhatsz csillogós szájfényt is vagy akár egy rúzst is, ha te rúzsmániás vagy. Én inkább alkalmi sminkekhez teszek fel. Nekem a szem a mániám, és mint azt tudjuk, egy smink vagy szemhangsúlyos, vagy szájhangsúlyos az alkalmi sminkek esetében. Így azt is csak módjával szoktam. A következő képen már egy kis pirosító is került fel rám, hogy ne legyek túl sápadt, illetve a szemöldökömet is megformáztam egy ceruzával. A pirosító a 8 színű palettából az egyik legvilágosabb rózsaszín, nagyon finoman, óvatosan, épp alig tettem fel egy minimális mennyiséget. A szemöldök formázása pedig rátok van bízva, szeretitek-e vagy nem érdekel egyáltalán. Ehhez létezik több féle termék a piacon, nekem nagy kedvenc lett ez a szemöldökceruza, ami nagyon tartós is és a kis kefe a végén megkönnyíti a gyors formázást. Mikor elkezdtem sminkelni, nagy mumus volt a szemöldök... irtó nehezen ment... főleg magamnak. Az évek alatt pedig egyre jobban kezdek ráérezni. Ugyhogy azt tanácsolom neked, te se ijedj meg, ha elsőre nem sikerül! Nézz videókat róla, gyakorolj, kérdezz szakembertől vagy olyantól, akinek tetszik a szemöldöke. 

Rengeteg gyakorlás fogja meghozni az eredményt! Nézd csak meg a 2 kép közötti különbséget? Hát hogy nézek ki a szépen megformált szemöldök nélkül? :)

 

img_20210527_104914.jpg

 

Mutatok egy nyitott szemes képet is, hogy így is meg tudd nézni, milyen egy egyszerű nappali smink, amit te is fel tudsz dobni, ha begyakorlod, akár reggeli 10-15 perces rutinnal... sőt pár év alatt ez még fele ennyi idő is lehet. Hát nem megéri elkezdeni? Hisz annál hamarabb meglesz a gyakorlat és villoghatsz benne a hétköznapokban. Néha még egy kis színnel is kiegészítheted, még ha nem is vagy nagy színes sminkmániás. Egy rózsaszín, barack is elég hozzá, és viszel egy kis változatosságot az uncsi hétköznapokba.

 

img_20210527_104952.jpg

 

No ennyi volt ez a kis egyszerű sminki lépésről lépésre. Megpróbálod? Ugye, hogy nem nehéz? Maradt még benned kérdés? Tedd fel hozzászólásban bátran, vagy írj nyugodtan itt az oldalamon:

https://www.facebook.com/beresprokopaliz

A bejegyzés trackback címe:

https://minden-ami-smink.blog.hu/api/trackback/id/tr2616573064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Sziasztok! Alíz vagyok, megszállott sminkes! Kreatív, színes és őrült vagyok.

Friss topikok

">

Messenger

süti beállítások módosítása