Sujtásból készült igazi remekművek, melyek a világ különböző versenyein diadalmaskodnak
Interjú Jász Gabriellával

A szépségnek egy olyan ágát hoztam ma el számodra, amit eddig én csak távolból ismertem. Gyerekként talán készítettünk ékszereket, nyakláncokat, karkötőket egy kis cérnadarabra fűzve, gyöngyökkel. Hol van ez ahhoz képest, amit manapság az igazán ügyes kezű kézművesek alkotnak? Igazán csodálatos szín- és formavilág tárul most elénk, és betekinthetsz te is a sujtásból készült ékszerek világába, egy picit.

 

img_20191219_064535_478.jpg

 

Jász Gabriella alkotásait mutatom be neked és azt az utat, ami odáig röppintette, hogy ilyen csodákat alkosson nekünk Erdélyben. Hobbiból szerelem... Vajon hányan vagyunk így?

 

img_20210404_113836.jpg

 

Gabriella gondolatait olvashatod az elkövetkezőkben:

,,3 évvel ezelőtt kerestem valami hobbit magamnak és borzasztóan megtetszett egy sutjásból készült ékszer. Csak úgy felugrott egy kép a neten, hátránya ennek, hogy persze az alkotót nem találtam meg. Így ékszer nélkül maradtam. Az ilyen esetekből születik aztán sok alkotó.

Kíváncsi voltam miből készül, s nekiálltam kutakodni, keresgélni. Mi is ez az anyag, hol található, hogyan is készítik azt a kacskaringós csodát? Nagyon nehezen szedtem össze az információkat. Ma már szerencsére sokkal több oktatóanyag elérhető, de akkor azzal a kevéssel kellett boldogulni. Szerencsém volt, mert rátaláltam egy amerikai szakmai csoportra (Soutache, Beading, Embroidery and Shibori Lover), ahol befogadtak és nagyon kedvesen segítettek nekem. Így találtam meg magyarban a ,,Gyöngyhímzés a kezdetektől a mesterfokig" csopit, ahol B. Kata és Csizmadia Lajosné Éva segített megtanulni az alapokat. S ilyen ajándékként jött az életembe Bálint Brigi is a mandaláival, ami segített a gyöngyfűzést megérteni. Ezáltal Sándor Erika óráin (NoOneHasToBeadAlone) nyugodtan vettem részt, s ma is szívesen megyek. Mindenkinek szívesen ajánlom őket, mindegyikük vérprofi, végtelen kedves és türelmes, hatalmas szívvel és tehetséggel."

 

img_20210319_071303_752.jpg

 

- Mi jellemzi ezt a technikát?

- ,,Ezekre a technikákra a varrott észerek a jellemzőek. A puha sujtászsinórok összeöltése, a gyöngyök egymáshoz vagy speciális alaphoz való rögzítése adja ki a készítő fantáziájával és leleményességével együtt azt a varázslatos dolgot, amibe beleszerethetsz és viselhetsz majd.

Imádom mindhárom technikát önmagában, ötvözve, bárhogy. A hobbiból szerelem lett, s ma már függőség. Szeretem, ahogy kanyarognak az egy vagy többszínű szálak. Ahogy körbeölelik a csillogó kristályokat vagy nemes ásványokat. De bármi lehet középpontban, akár kerámia, díszesen faragott kő, polimer caboshon. Fantasztikus látni, érezni, ahogy a gyöngyök, mint megannyi cukorka sorakoznak fel, még tovább emelve az ékszer fényét. Arról nem is beszélve, milyen jól kiemelik a viselőjük szépségét.

 

img_20210114_070651_429.jpg

 

- Ha már viselőknél tartunk... ki a célközönséged a termékeiddel?

- ,,Hordhatja gyermek, tini, felnőtt egyaránt. Sőt nem csak hölgyek, hanem urak is viselhetik. Lehetsz benne vagány, romantikus, szexi, melankólikus, csillogó vagy szolíd és visszafogott. Kinek mihez van épp kedve vagy milyen alkalomra szánja. Van olyan alkotó is a témában, aki kiffejezetten az állatoknak készít ékszert ezekből az alapanyagokból.

Sokat versenyzek. Nem azért, hogy bármit is elérjek. Ha sikerül, akkor az csak hab a tortán. Ezek remek alkalmak arra, hogy fejlődjek, valami újat tanuljak, amit aztán mindig belecsempészek a következő ékszerbe is." (Igazán szakmai alázatosságra vall ez a fajta gondolkodás.)

 

received_855105095326098.jpeg

 

- Milyen színeket használsz szívesen munkád során?

- ,,A formák, színek változatosak. Lehet hosszú, rövid, terjedelmes vagy apró a kiegészítő formailag. Színét tekintve pedig évszakhoz kapcsolódó, harsány, pasztell, csillámló vagy sötét szépség. Az összhang a fontos a végén úgyis.

Sokszor kacag a család, hogy már megint felborult a gyöngyösdobozod, mert ezek az ékszerek bizony sokszor igencsak színesek. Ha egyszer rámtör a "fantázia", nincs megállás. Sokszor 2-3hónap is lehet, egy-egy ilyen ékszernek csak a tervezése. Minden egyes apró mozzanatot ki kell találni, hogy megvalósításkor már ne sokat kelljen variálni, ugyanis maga az elkészítési idő akár több hétbe is beletelhet."

 

received_303217887729658.jpeg

 

- Milyen irányzatot képviselsz? (Ha meg lehet ezt fogalmazni.)

- ,,Nincs kifejezett irányzat, amit képviselnék, de persze nekem is megvannak a kedvenc korszakaim. Szeretem a változatosságot, mindenben megtalálni a maga tökéletességét, szépségét. Mert a harmónia mindenütt fellelhető, csak meg kell találni. Ezért kell mindenre előítélet nélkül tekinteni, hiszen lehet ott a csoda a csomagolópapír alatt."

Ilyen csodás műalkotásak, ékszerek láttán az embernek azonnal rendelni támad kedve. :) Itt meg is tudjátok tenni, Gabi oldalain:

www.facebook.com/jgsoutache 

www.instagram.com/jgsoutache

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minden-ami-smink.blog.hu/api/trackback/id/tr6616490016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Sziasztok! Alíz vagyok, megszállott sminkes! Kreatív, színes és őrült vagyok.

Friss topikok

">

Messenger

süti beállítások módosítása